Ana Sayfa
Duyurular
Yatay Geçiş Kayıt Sonrası İşlemler

Yatay Geçiş Kayıt Sonrası İşlemler

Yatay Geçiş ile kayıt olan öğrencilerimizin geçiş türlerine göre bundan sonra ki süreçler ile ilgili aşağıdaki uyarılara dikkat etmeleri gerekmektedir.

Merkezi Yerleştirme Puanı İle (Ek Madde-1) Yatay Geçiş

Ø  Öğrenci Numaraları ve SABİS Hesapları: Birçok Bölümümüz için numara verme işlemleri tamamlanmış olup öğrenci numaralarınızı ve SABİS kullanıcı bilgilerinizi http://ogrisl.sakarya.edu.tr/tr/icerik/9546/32338/numara-sorgulama adresinden öğrene bilirsiniz. Eğer öğrenci numaranız verilmedi ise ilgili öğrenci işleri ile irtibata geçmelisiniz.

Ø  Ders Sayma ve Sınıf Belirleme İşlemleri: Bölüm Başkanlıklarınca yapılmakta olup ilgili öğrenci işlerine gönderilenler Transkriptlere işlenmektedir.

Ø  Derse yazılma işlemleri: Web sayfamızda (http://ogrisl.sakarya.edu.tr/tr) yayınlanacak MAZERETLİ DERSE YAZILAMA duyurumuzda belirtilen şekilde yapılacaktır.

Ø  Harç Durumları: Sınıf belirleme işlemleri devam ettiğinden öğrenciler SABİS’lerinde harç görebilirler ödemek zorunda olmayan öğrencilerin harçları ilgili öğrenci işlerince silinecektir.

Ø  Öğrenci Kartları: Öğrenci Kartlarınız yüz yüze eğitim başladığında teslim edilecektir.

Ø  Gelinen Üniversite ile İlgili İşlemler: Yatay Geçişlerde istenilen Yatay Geçiş Yapmasında Engel Yoktur Yazıları salgın nedeni ile bu yıla özel öğrencilerden istenmemiş olup, tarafımızca istenecektir. Öğrencilerin eski Üniversitelerine Harç, kitap vb. borcu olup yatay geçiş yapmasına engel bir durumu varsa bunları ilgili Üniversite ile görüşerek gidermeleri gerekmektedir.

Ø  Yatay Hakkından Vazgeçme: Üniversitemize yapmış olduğu Yatay Geçiş Hakkından vazgeçmek isteyen öğrenciler en geç 9 Ekim 2020 tarihine kadar “Yatay Geçiş Hakkından Feragat” ettiklerine dair dilekçe yazarak imzaladıktan sonra tam ve okunaklı bir şekilde fotoğrafını çekip yatay@sakarya.edu.tr adresine mail atmaları gerekmektedir. 9 Ekim 2020 tarihinden sonra gönderilen dilekçeler işleme alınmayacaktır.

Ø  Ebelik ve Hemşirelik Öğrencileri: Sağlık raporlarını (tek hekim de olabilir) öncelikle maili olarak almirasimsek@sakarya.edu.tr adresine mail olarak atacaklardır ve sonrasında raporların asıllarını Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına kargo ya da posta yolu ile göndereceklerdir.

 

Başarıya Dayalı Kurumlar Arası ve Yurt Dışı Yatay Geçiş

Ø  Öğrenci Numaraları ve SABİS Hesapları: Numara verme işlemleri 28 Eylül-2 Ekim tarihleri arasında tamamlanacak olup öğrenci numaralarınızı ve SABİS kullanıcı bilgilerinizi http://ogrisl.sakarya.edu.tr/tr/icerik/9546/32338/numara-sorgulama adresinden öğrene bileceksiniz. Eğer belirtilen tarih aralığında öğrenci numaranız verilmedi ise ilgili öğrenci işleri ile irtibata geçmelisiniz.

Ø  Ders Sayma İşlemleri: Bölüm Başkanlıklarınca yapılıp kayıt anında gördüğünüz ders tablonuz ilgili öğrenci işlerine gönderildiğinde Transkriptlere işlenecektir.

Ø  Derse yazılma işlemleri: Web sayfamızda (http://ogrisl.sakarya.edu.tr/tr) yayınlanacak MAZERETLİ DERSE YAZILAMA duyurumuzda belirtilen şekilde yapılacaktır.

Ø  Harç Durumları: Sınıf belirleme işlemleri devam ettiğinden öğrenciler SABİS’lerinde harç görebilirler ödemek zorunda olmayan öğrencilerin harçları ilgili öğrenci işlerince silinecektir.

Ø  Öğrenci Kartları: Öğrenci Kartlarınız yüz yüze eğitim başladığında teslim edilecektir.

Ø  Gelinen Üniversite ile İlgili İşlemler: Yatay Geçişlerde istenilen Yatay Geçiş Yapmasında Engel Yoktur Yazıları salgın nedeni ile bu yıla özel öğrencilerden istenmemiş olup, tarafımızca istenecektir. Öğrencilerin eski Üniversitelerine Harç, kitap vb. borcu olup yatay geçiş yapmasına engel bir durumu varsa bunları ilgili Üniversite ile görüşerek gidermeleri gerekmektedir.

Ø  Yatay Hakkından Vazgeçme: Üniversitemize yapmış olduğu Yatay Geçiş Hakkından vazgeçmek isteyen öğrenciler en geç 9 Ekim 2020 tarihine kadar “Yatay Geçiş Hakkından Feragat” ettiklerine dair dilekçe yazarak imzaladıktan sonra tam ve okunaklı bir şekilde fotoğrafını çekip yatay@sakarya.edu.tr adresine mail atmaları gerekmektedir. 9 Ekim 2020 tarihinden sonra gönderilen dilekçeler işleme alınmayacaktır.

Ø  Ebelik ve Hemşirelik Öğrencileri: Sağlık raporlarını (tek hekim de olabilir) öncelikle maili olarak almirasimsek@sakarya.edu.tr adresine mail olarak atacaklardır ve sonrasında raporların asıllarını Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına kargo ya da posta yolu ile göndereceklerdir.

 

Başarıya Dayalı Kurum İçi Yatay Geçiş

> İşlemleriniz ilgili öğrenci işleri tarafından yürütülmekte olup bundan sonraki işlemleriniz ile ilgili olarak öğrenci işleri birim sorumlunuz a mail atarak bilgi alabilirsiniz.

 

Tüm Yatay Geçişler İçin Önemli Not: SABİS hesabı aktif edilen öğrencilerin bundan sonraki süreçlerde iletişim için SABİS maillerini kullanmaları gerekmektedir, SABİS harici gönderilen mailler dikkate alınmayacaktır.